zavřít

Sleduj Spadepoker.cz
i na sociálnych sítích!

spadepokertv spadepokertv
Hraj na Synottipu se Spadepoker.cz a získej heslo do SPT FREEROLLU

Syndrom vyhoření v pokeru: 5 tipů, jak se mu vyhnout

21. století s sebou přináší řadu nových diagnóz a chorob, a kromě cukrovky či obezity se stále častěji skloňuje pojem syndrom vyhoření. Ten se týká téměř všech oblastí života včetně pokeru. Přečtěte si 5 cenných rad, díky kterým se vyhnete vyhoření a nadále budete z pokeru zažívat potěšení, jako ve svých začátcích.

V dnešní době se mnoho hráčů full-time živí pokerem, což znamená, že svůj koníček a hobby naplno přetavili na práci. Taková radikální změna je úskalím většině z nich, protože se jí nedokážou adekvátně přizpůsobit. Toto a jiné faktory tak způsobuje, že na scéně se objevuje a zaniká extrémně mnoho jmen a že jen 1% profesionálů dokáže dlouhodobě zůstat na výsluní.

Někteří trefí jeden turnaj a následně se odeberou do důchodu, někdo se začne věnovat podnikání a někdo zas naběhne na vyšší stakes, které se mu stanou osudnými. V neposlední řadě zde máme právě i syndrom vyhoření, který, stejně jako v každé jiné profesi, hrozí i u profesionálních pokerových hráčů. Jelikož se tématu vyhoření v poslední dobře věnuje stále více a více pozornosti, posvítili jsme si právě na ně a výsledkem je těchto 5 cenných tipů.

1. Rozvíjejte si jiné záliby

Většina úspěšných profesionálů si naplno užívá života, a kromě pokeru se věnují rodině, sportu, cestování, podnikání a jiným aktivitám. Pravděpodobně jste mnozí slyšeli o pravidle 10.000 hodin, podle kterého se skutečně dobrým v něčem stanete, když tomu věnujete alespoň 10.000 hodin. Méně je ale někdy více, a to dokázal i letošní výzkum Alexe Soojung-Kim Panga.

Podle jím získaných čísel se téměř všichni profesionálové (v různých oblastech) věnují své práci maximálně 4-6 hodin denně. Také drtivá většina z nich spí alespoň 9 hodin denně, takže rozhodně nemůžeme hovořit o "workoholicích", kteří pracují od úsvitu do soumraku. Zajímavé výsledky přinesl i poslední bod, podle kterého dlouhodobě lepší výsledky dokazovali lidé, kteří neměli problém jmenovat své koníčky. Ti, kteří neuměli říct čemu věnují svůj volný čas, naopak v tomto žebříčku zaostávali. Nevzdávejte se tedy kvůli pokeru svých koníčků, raději se zaměřte na time management a najděte cestu, jak stíhat všechno.

2. Vyhýbejte se přepracování

Skvělé na pokeru je, že pokud si ho zvolíte, jako svou životní cestu, můžete po ní kráčet až do 80tky (a klidně i do stovky). Je to ultramaraton, který můžete běžet doslova celý život. A právě proto je potřeba si dávat pozor na přepracování. Řekněme si na rovinu, pravidlo 10.000 hodin je blbost - všichni známe tunu lidí, kteří dělají něco celý život, ale i tak jsou v tom sotva průměrní.

Cílem by tedy rozhodně nemělo být dělat více, ale dělat to chytře. Balancujte svůj život, udávejte si sami tempo, hrajte kratší session, ale věnujte se jim naplno. Popřípadě si vezměte den volna a šetřete energii na nedělní grind. Možností je mnoho, sami nejlépe víte, co vám vyhovuje, a v čem se cítíte nejlépe.

3. Nepodceňujte zdravou stravu a cvičení

Ano, z každé strany nonstop posloucháme, jak bychom měli hubnout, více se hýbat, nejíst maso a podobně. Nikdo od vás nechce abyste se stali profesionálním atletem, ale jak vysvětluje Dr. John Ratey v knize Spark: The Revolutionary New Science Of Exercise And The Brain, zdánlivě malé změny v pohybových zvyklostech dokáží způsobit nevídané věci.

Pokusy odhalily, že pokud vědci donutili cvičit krysy, které byly dříve vystavovány stresu, fyzická aktivita výrazně pomohla, aby se jejich hipokampus (část mozku, díky které se nám daří uchovávat nové informace) vrátil zpět na původní velikost. Stejně tak jako stres, na funkčnost vnitřních žláz působí i cukr, tučná jídla, alkohol či léky. Nezapomínejte tedy nikdy na své tělo, kterého je potřeba si vážit a o které je potřeba se adekvátně starat. Mnoho profesionálů se věnuje sportu, cvičí, běhá, medituje a vyhýbá se rafinovanému cukru, alkoholu či cigaretám. Dobrý nápad, co říkáte?

4. Vytvořte si studijní rutinu

Dělat každý den to samé je k zbláznění. Najíst se, sednout za počítač a grindit 8 hodin s maximálně pětiminutovými přestávkami. A druhý den zase. A pak znovu. Také máte ten pocit, že původní nadšení opadlo a vy sklouzáváte do rutiny? Důvod je prostý, ze začátku vám poker přinesl mnoho neznámého a vy jste v honbě za zlepšením odkrývali jedno tajemství za druhým.

Netřeba zapomínat, že poker jde neustále dopředu a hra se stále vyvíjí. Na to mnozí zapomínají a myslí si, že jejich každodenní grind je jen nahánění hodin a doufání ve vytočené flipy, jelikož ty jediné neumí ovlivnit. Nikdy nezapomínejte na investici do sebe a nepřestávejte se učit. Ať už se podíváte na nějaký stream, vyslechnete si pokerový podcast nebo vyřešíte několik spotů, i taková aktivita vás udrží ve střehu a bude vám vždy připomínat jedno - stále se máme co učit.

5. Berte hru s nadhledem

Pokud pravidelně grindíte turnaje s buy-inem 300€ a více, udělejte čas od času výjimku a jděte si zahrát do místního klubu 20€ turnaj. Kašlete na peníze, berte poker jen jako zábavu a vyzkoušejte si na těchto úrovních věci, se kterými jste chtěli experimentovat už dávno, ale strach vám to nedovolil. Bavte se hrou, smějte se, povídejte si s lidmi a užijte si to nejlepší, co tato hra nabízí. Neřešíme hladomor, ani za stoly nebojujeme s rakovinou či globálním oteplováním. Poker je hra. Tak si ji užijme.

 

 

Zdroj: PokerNews.com

Sdílej

Také doporučujeme

Jakub Oliva vyhrál Hot 215$,... 29.05.2020 | Martin Stylko
VIDEO: Mega draw do setu,... 25.05.2020 | Martin Stylko
X

ZÍSKEJ HESLO DO SPT FREEROLU